• Marken naar gelijkspel tegen ZOB

SV Marken heeft zaterdag met 2-2 gelijkgespeeld tegen ZOB. Na een half uur stond het 0-2, waarna SV Marken terugkwam tot 2-2.
    SV Marken trof ZOB op een slecht moment. De Beemsterlingen zijn bezig aan een sterke periode (zelfs gedeeld koploper in de derde periode) en bij SV Marken zelf wil het de laatste tijd niet echt vlotten. Dat was ook te zien aan de beginfase. ZOB begon zeer fel en vol vertrouwen. Ze hadden dan ook de overhand. Na een kwartier spelen kwamen ze op een 0-1 voorsprong toen een corner van Stefan van Wonderen bij de eerste paal werd doorgekopt door Nick Heijmensen. De bal viel bij de tweede paal pardoes binnen: 0-1. Kort hierna had ZOB op 0-2 moeten komen, maar Vincent Eijben miste een gigantische kans. Aan de andere kant kopte de prima spelende Guido Boes een voorzet van Robin Kaars snoeihard op de lat, waardoor het 0-1 bleef. Het beetje geluk dat je soms nodig hebt ontbeerde SV Marken op dat moment. Toen Tom Klaassen in de 33e minuut eigenlijk vanuit het niets middels een gekruld afstandsschot de stand op 0-2 zette leek SV Marken op de volgende zeperd van de laatste tijd aan te lopen. Niets was echter minder waar, want toen Guido Boes kort na de 0-2 een voorzet van Michiel Appel met het hoofd binnenwerkte was de aansluiting daar. Hierna ontspon een leuke wedstrijd op het ietwat frisse sportpark Nooitgedacht. De rust werd met 1-2 aangevangen.
    Na rust een zelfde speelbeeld. Marken probeerde de gelijkmaker te forceren, aanvankelijk zonder resultaat. Aan de andere kant bleef ZOB dreigend, met name via ‘handenbindertje’ van Wonderen. Na een misverstand in de defensie van SV Marken punterde hij de bal vol op de paal, geluk voor SV Marken dus dat het op dat moment 1-2 bleef. In de 76e minuut kwam het hoogtepunt van de wedstrijd. Peter Bakker speelde zich goed vrij en joeg de bal vanaf ‘randje 16’ met een mooie krul achter de aan de grond genagelde doelman Erik Slaaf van ZOB in de kruising: 2-2. Hierna probeerde SV Marken de winnende treffer op het bord te krijgen, maar Slaaf redde bekwaam op een schot van Bakker, dat veel weg had van zijn goal. Zo bleef het op 2-2, een uitslag waar iedereen wel vrede mee had.

Door dit resultaat is SV Marken min of meer uitgespeeld deze competitie. Promotie zit er niet meer in, ook niet via de nacompetitie. Degraderen kan ook niet meer, de voorsprong op de promotie/degradatieplaatsen is tien punten, met drie wedstrijden te spelen. Niet dat dit laatste echt een issue was, laat staan dat handhaving een doelstelling was, maar het is wel zo dat het ook niet meer kan gebeuren.

Volgende week speelt SV Marken bij BOL in Broek op Langedijk, daarna op 3 mei bij de buren van VV Monnickendam en op 10 mei wordt de competitie afgesloten met een thuiswedstrijd tegen AFC.

SV Marken – VV ZOB (1-2) 2-2
    16. 0-1 Nick Heijmensen
    33. 0-2 Tom Klaassen
    36 1-2 Guido Boes