• Marken naar de finale!

Dankzij een benauwde 1-2 nederlaag heeft SV Marken de finale van de nacompetitie bereikt. Tegenstander zal zijn Aalsmeer, dat de return ook won (1-0) van UVV.
    Marken moest het vandaag doen zonder de twee Patrick's. Onsia was geschorst terwijl Leeflang van een verdiende vakantie aan het genieten was met vrouw en kind. Op zich geen probleem, want de selectie is op dit moment breed genoeg. Met een 1-3 voorsprong werd er om half drie afgetrapt nadat de F1 eerst een ere ronde met de "verliezers" beker had gelopen. Net als een week eerder leek het er op dat AFC de betere ploeg was. Probleem was echt nu dat Marken er totaal niet aan te pas kwam! Uiteindelijk kan ik dan ook kort zijn over de eerste helft. We mochten van geluk spreken dat AFC de wedstrijd niet op slot gooide en het bij 0-1 liet. Want in deze 45 minuten werd het gevreesde degradatie spook toch wel even wakker geschud...
    Na de thee en de zéér waarschijnlijk felle woorden kwam er een ander Marken uit de kleedkamer. Al heel snel was het Arno Boes die de 1-1 binnen leek te gaan schieten. Maar oog in oog met de doelman speelde hij de bal recht in zijn handen. Het zelfde deed Muus Visser waar hij ook nog opties had om Erik Teerhuis en Kevin Giele aan te spelen. Pas na een minuut of twintig was het AFC dat weer eens gevaarlijk werd. Maar onze uitstekende doelman Mike Oudshoorn redde weer knap. Pas in de 79e minuut leek er aan de spanning rond het veld een einde te komen. Roy Springer kreeg links in de zestien de bal en had puur oog voor het doel. Met een schitterend schot schoot hij de bal langs de kansloze doelman en bezorgde Marken weer een marge van twee. Met nog misschien een kwartier te spelen moest de buit nu toch wel binnen zijn. Kort voor tijd echter een handsbal en dus strafschop voor AFC. Deze werd benut en werd het dus toch weer spannend. Als AFC nog één keer zou scoren moesten we gaan verlengen... Marken leek aan deze illusie meteen een einde te maken, maar Michiel Appel miste een opgelegde kans. Roy Springer gaf de bal voor op de ingevallen Sebastiaan Peereboom. Die was niet zelfzuchtig en legde hem breed op de nog vrijer staande Michiel Appel. Er wordt nu nog gezocht in de bomen naar deze bal. Maar zo bleef het nog wel een paar minuten erg spannend. De opluchting was dan ook erg groot toen na vijf minuten extra tijd de scheidsrechter affloot. Marken moet nu in een tweestrijd met Aalsmeer proberen het plekje in de eerste klasse te behouden. Zaterdag wordt er om 14.30 uur afgetrapt op Marken.
    Opstelling SV Marken: Mike Oudshoorn, Erik Teerhuis, Ricardo Zeeman, Roy Springer, René Commandeur (84. Sebastiaan Peereboom), Ramon Visser, Kevin Giele, Muus Visser, Robin Kaars, Arno Boes (73. Michael Gommers) en Michiel Appel (93. Guido Boes)
    Opstelling AFC Amsterdam: Jort Berghuis, Floris Dokkum, Louis Stam, Daan Sutorius, David Weinstein, Jasper Blonk, Thomas Heemskerk, Flip de Jong, Bobby Gehring, Ben van Kessel en Tim Wulffraat
    Scheidsrechter: B. (Bram) Augustin (Haarlem)
    1e Assistent: G. (Guus) Marees (Tuitjenhorn)