• Marken maakt gehakt van zwak HCSC

HCSC was altijd een ploeg waarvan je zei dat het een lastige tegenstander is. Nou sinds het einde van vorig seizoen hebben ze dat predikaat niet meer. Op de begin fase na speelden de gasten onthutsend zwak, Marken daarin tegen speelde goed en won dik verdiend met 5-0!
    Bijna had de middag er misschien heel anders uit gezien als na 18 seconden spelen de inzet van Ramsey Carmelia niet op de paal maar in het doel was verdwenen. Het leek een waarschuwing, maar achteraf viel het allemaal wel mee. Marken speelde niet best, maar veel gevaar was er niet. In de 18e minuut dan nog wel, maar doelman Ron Smit redde oog in oog met Verdi Sambo. Dat was ook echt het laatste wapenfeit van de ploeg van Yamal Yahiaoui. Het was nu "Marken-time"! Halverwege het de eerste helft kregen we een vrijetrap net buiten de zestien. Ramon Visser schoot deze op maat richting Jeroen Haarsma die wel raad wist met deze mogelijkheid: 1-0. Dik vijf minuten later was de score zelfs verdubbeld. Een voorzet van Jeffrey Veerman werd door Michael Janssen achter doelman Marcel Bruul gewerkt. Terwijl de supporters nog aan het napraten waren over deze goal zorgde Jeffrey Veerman met zijn eerste competitie goal voor de 3-0. En daarmee was het doek voor HCSC definitief gevallen. De vraag was nu hoeveel Marken er nog zou gaan maken. Voor de rust bleef het in ieder geval bij 3-0.
    Kort in de tweede helft wisselde HCSC twee maal. En daarmee waren de mogelijkheden om veldspelers te wisselen op, want ze hadden twee reserve veldspelers en één wissel keeper bij zich. Nadat Marken een dubbele wissel had toegepast sloeg bij HCSC het "noodlot" toe. Spits Carmelia kon niet verder en dus moest de reserve doelman het veld in. Voor de toeschouwers een onoverzichtelijk geheel. Want de reserve keeper ging op doel, Camelia uiteraard uit het veld en de doelman die in de basis was gestart ging in de spits voetballen. De stand-in speaker was even de draad kwijt... Een kwartier voor tijd kreeg Marken weer eens een vrijetrap op een mooie positie voor Ramon Visser. Hij schoot hem schitterend binnen: 4-0. Kort daarna op een zelfde positie ook een vrijetrap voor HCSC, maar via de muur bracht de lat redding en behield Smit de nul. Marken raakte via Veerman ook nog de lat voordat in de slotfase Christiaan Brommersma na een mooie solo de eindstand op het bord schoot: 5-0.
    Door deze mooie en dik verdiende overwinning staat Marken op een gedeelde tweede positie met vijf punten achterstand op koploper ZOB. Volgende week gaan we op bezoek bij de nummer twee CSW. Om voorlopig mee te blijven doen moet er dus gewonnen worden! Na afloop van de wedstrijd werd Ramon Visser uitgeroepen tot "man of the match" en mocht dus de waardebon aangeboden door Café Restaurant de Visscher in ontvangst nemen.
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Christiaan Brommersma, Stephan Plat, Jeroen Haarsma, Bart Honingh, Ramon Visser, Michiel Appel (67. Erik Teerhuis), René Commandeur, Michael Janssen (67. Roy Springer), Martijn Slemmer (78. Sebastiaan Brommersma) en Jeffrey Veerman
    Scheidsrechter: P.P. Beudeker (Krommenie)
    24. Jeroen Haarsma 1-0
    31. Michael Janssen 2-0