• Marken herpakt zich

Ondanks een snelle 0-1 achterstand via de doelgerichte spits Dennis Kaars heeft Marken een belangrijk punt uit het vuur gespleept. Tien minuten voor tijd scoorde de ingevallen Michiel Appel de 1-1.
    De supporters van SV Marken kregen in de eerste vijftien minuten van de wedstrijd meer van het team, zonder de geblesseerde Jeroen Haarsma en Martijn Slemmer, te zien dan de voorgaande twee wedstrijden bij elkaar. Toch waren er voor beide doelen niet echt gevaarlijke momenten. Pas na bijna twintig minuten spelen was René Commandeur dichtbij. Uit een voorzet van Jeffrey Veerman kopte hij de bal echter net naast de goal. Uit de tegenaanval was het wel raak. De levengevaarlijke spits Dennis Kaars passeerde kinderlijk eenvoudig de Marken verdedigers en schoof de bal langs Ron Smit in de goal: 0-1. Dit was een flinke tegenvallen, maar we bleven vertrouwen houden. Vooraf had ik zelf al tegen diverse personen gezegd dat voor elke goal die Dennis Kaars scoort er ook één aan de andere kant valt. Zonder Kaars zou HBOK het toch een stuk moeilijker hebben. Wij zoeken juist zo'n spits, om het allemaal wat makkelijker te laten lopen! Gelukkig voor ons stond daarna zijn vizier niet helemaal meer op scherp en bleef het zo 0-1 tot de rust.
    Na de thee ging Marken op zoek naar de gelijkmaker. Met een uur op de klok leek die ook te vallen, maar René Commandeur stond een teenlengte buitenspel. Die goal ging dus helaas niet door. Op aangeven van Kevin Giele miste Jeffrey Veerman maar op een haar de goal. Nadat trainer Keizer nog meer aanvallers het veld in had gebracht (Appel, Boes en Slemmer) kregen we loon naar werken. Veerman bezorgde de bal bij Michiel Appel en die scoorde de gelijkmaker. Bijna ging het even later aan de andere kant nog mis, maar de 1-1 bleef op het bord staan. Omdat Castricum ook gelijkspeelde hebben zowel Marken als HBOK nog maar twee punten nodig om 100% zeker te zijn van promotie. Volgende week weer tegen elkaar. Bij een gelijkspel zijn beide teams vrijwel zeker van de 1e klasse. Bij winst is promotie een feit!
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Bart Honingh, Roy Springer, Sebastiaan Brommersma, René Commandeur (80. Guido Boes), Ramon Visser, Jeffrey Veerman, Christiaan Brommersma (80. Martijn Slemmer) en Kevin Giele (73. Michiel Appel)
    Scheidsrechter: H.J. Westland (Leusden)
    19. Dennis Kaars 0-1
    82. Michiel Appel 1-1
    Gele kaart: Kevin Giele (SV Marken)

Na afloop kreeg Jeffrey Veerman de waardebon van Café Restaurant de Visscher omdat hij tot "man of the match" werd gekozen.