• Beter Marken vergeet koploper te pijnigen

Kennemerland uit, dat is voor Marken net zo iets als Quick Boys dat naar Marken moet. Bijna nooit winnen we er, met een punt zijn we meestal wel blij. Ook voorafgaand aan de wedstrijd van zaterdag denk je stiekem al aan een 'lekker' puntje in Haarlem. Alleen als je achteraf kijkt had er ditmaal veel meer ingezeten voor het team van Edwin Keizer.
    Met een aantal verschuivingen in de opstelling begon Marken prima aan de wedstrijd. Al na vijf minuten kregen we de eerste kans. Een corner van Michael Janssen werd ingekopt door René Commandeur, maar helaas redde doelman Breed op de lijn. Ook het volgende gevaarlijke moment kwam van een "Marker" hoofd. Ramon Visser nam een vrijetrap vanaf rechts en Jeroen Haarsma kopte van dichtbij net naast de Kennerland goal. Tien minuten later een zelfde scenario, maar dan vanaf links. Inmiddels zaten we toen al in de 25e minuut van de wedstrijd en had de thuisploeg die hun voorgaande twee wedstrijden had gewonnen nog helemaal niets laten zien! Het enige wat doelman Ron Smit te doen had in zijn doel was zand strooien... De beregenings installatie werkte iets te goed en Ron stond in het water. Een terreinknecht was met een "schepje en emmertje" bezig, maar voor Ron ging dat iets te traag en gooide de hele kruiwagen maar leeg in zijn doelgebied. Maar om niet te veel af te dwalen weer terug naar de wedstrijd. Nadat twee spelers van Kennemerland (Spape en Kroon) en René Commandeur een gele prent hadden ontvangen van de uitstekend leidende arbiter Evers probeerde Jeffrey Veerman iets heel moois. Uit een lange bal vanaf achter probeerde hij ineens de bal op zijn "Michael Janssens" met een volley in het doel te werken. Helaas.... In de slotminuut dan toch nog bijna de verdiende voorsprong voor Marken. Ramon Visser kanlde op doel uit een corner van Janssen, maar de doelman redde. De rebound kwam voor de voeten van Jeffrey Veerman, maar opnieuw lag de keeper hinderlijk in de weg.
    Ook na de rust bleef Marken de betere ploeg, pas de laatste twintig minuten verlieten de gastheren de verdedigende stellingen. Dat was nadat Michiel Appel uit een voorzet van Veerman net over de kruising had gekopt. Deze zelfde Veerman kreeg uit een voorzet van de ingevallen Roy Springer ook nog een mogelijkheid, maar deze ging naast. Inmiddels kwam Kennemerland wel eens in de buurt van onze 'zestien' maar Ron Smit had, op het 'tuinieren' na een makkelijke middag. Het slotakkoord was uiteraard ook voor Marken. In de 86e minuut kreeg Marken een vrijetrap op een mooie positie. Ramon Visser zette zich achter de bal en knalde de bal snoeihard op de paal. Vijf centimeter meer naar links en dan.... Tja, helaas. Diep in de extra tijd, want de gastheren waren een beetje verliefd op hun groene gras, kreeg Marken de allerlaatste kans op een overwinning. Helaas was Veerman niet scherp meer genoeg. En zo bleef het 'scorebord' steken op nul-nul. Een achteraf telleurstellend resultaat. Volgende week tegen het zwakke, maar altijd lastige HCSC moeten de punten weer op Marken gehouden worden!
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Christiaan Brommersma, Stephan Plat, Jeroen Haarsma, Bart Honingh, Jeffrey Veerman, Sebastiaan Brommersma (84. Erik Teerhuis), Ramon Visser, René Commandeur (63. Martijn Slemmer), Michael Janssen en Michiel Appel (72. Roy Springer)
    Scheidsrechter: B.H. Evers (Utrecht)
    Gele kaarten: Kroon, den Hollander, Spape (allen Kennemerland) en René Commandeur (SV Marken)