• Seizoen nog lang niet voorbij voor SV Marken

Het zijn zware tijden voor de supporters van SV Marken. Voor de vijfde opeenvolgende wedstrijd hebben ze niet kunnen juichen om een Marken doelpunt. De laatste goal dateert al weer van 6 maart toen Ferry Sarabi Marken in de 25e minuut op een 1-0 voorsprong zette tegen Spakenburg (uitslag 1-3). En dat is inmiddels al weer 515 speelminuten geleden....
    Marken begon zaterdag zonder de geschorste Oswald Snip en geblesseerden Carlos Hasselbaink en Ferry Sarabi aan de zware klus tegen DOVO. Na een wat moeizaam begin van de koploper werd gedurende de tweede helft wel duidelijk dat ze een maatje te groot waren voor Marken. De eerste mogelijkheid was nog voor Marken via Abdelkrim Yahiaoui. Hij vond echter keeper Sander Selhorst op zijn weg. Daarna had DOVO de score al zo kunnen opvoeren dat de tweede helft iedereen van het heerlijke zonnetje had kunnen genieten. Maar danzkij onze doelman Eelco Zeinstra en het houtwerk bleven we in de race. Zeinstra redde in eerste instantie knap op een schot van Richard Beekink toen even later de paal een handje mee hielp. Martin van der Meyden kopte geheel vrij de bal via de binnenkant van de paal in de handen van Zeinstra. Geluk voor Marken, maar aan even later toch weer wat bedenkelijke gezichten langs de lijn toen aanvaller Arnold Teerhuis geblesseerd het veld moest verlaten. Kort voor de rust leek DOVO dan toch op weg naar de 1-0, maar Paul Michielsen kwam keeper Zeinstra te hulp. Hij tikte de bal voor de voeten van de spits van DOVO weg en zag tot zijn schrik de bal via de onderkant van de lat het veld weer inspringen.
    Na de thee was de wedstrijd binnen vijftien minuten over voor SV Marken. Paul Michielsen moest aan de noodrem trekken en dit kostte hem een rode kaart en leverde DOVO een strafschop op. Marco Holster schoot deze beheerst binnen, 1-0. Toen het even later 2-0 werd via Martin van der Meyden hing een monsterscore in de lucht. Maar nadat eerst invaller Jeremy Overbeek Bloem nog een keer de paal had getest was het Richard Beekink die in de slotfase nog éénmaal Zeinstra passeerde, eindstand 3-0. Marken eindigde de wedstrijd uiteindelijk met negen man nadat Abdelkrim Yahiaoui voor aanmerkingen op de leiding zijn tweede gele kaart kreeg.
    Doordat de concurrenten de laatste weken wel hun punten hebben gepakt ziet het er voor de mannen van Bert van de Poppe allerminst rooskleurig uit. Rechtsreeks dergaderen is niet aan de orde, want GVVV kan ons niet meer achterhalen, maar gevreesd moet worden dat we eind mei nog eens in de wei moeten voor een promotie/degradatie wedstrijd. Het kan zelfs nog zo lopen dat we met een aantal ploegen in een beslissingsreeks uit moeten vechten wie het zal moeten opnemen tegen een periode kampioen uit de eerste klasse. Dit zouden we kunnen ontlopen als we volgende week bij Bennekom weer eens de volle buit binnen zouden halen. Want gokken op de laatste wedstrijd is zeer link. Zoals de zaken er nu voor staan zou IJsselmeervogels, als DOVO nog een keer punten laat liggen (bijvoorbeeld volgende week tegen Spakenburg), op 1 mei op Marken de titel kunnen halen. Het zou mooi zijn als wij dan al veilig zouden zijn, want op die dag hebben we dan wel andere dingen aan ons hoofd. Binnenkort meer info op de website van SV Marken over deze mogelijke kampioenswedstrijd.
    Opstelling DOVO: Sander Selhorst; Ervin Lee, Jermaine Holwijn, Kelvin van der Horst, Jean Pascal Biezen; Dirco de Vries (77. Jordy Brands), Michel van de Broek (67. Jeremy Overbeek Bloem), Marco Holster; Richard Beekink, Martin van der Meyden (84. Ronnie van Ommeren) en Rudy van Doorn
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Tuan Truong Minh, Paul Michielsen, Michel Karemaker; Michael Visser (82. Eric Stoker), Patrick Zwartjes (73. Tijs Klaver), Dick Zwarthoed; Arnold Teerhuis (35. Ronald van Altena), Jaap Cornelis Teerhuis en Abdelkrim Yahiaoui
    Scheidsrechter: J.E.T. Angevaare (Hillegom)
    59. 1-0 Marco Holster (strafschop)