• Nieuwkomers tonen kwaliteiten

Op het behoorlijk warme B-veld heeft SV Marken haar eerste oefenwedstrijd gespeeld tegen de Hoornse eerste klasser Zwaluwen '30. Het duel eindigde in een 1-1 gelijkspel.
    De vier nieuwelingen toonden direct al hun kwaliteiten. Ghames El Yacobi deed het op de rechts achter positie prima. Erik Homan liet zien dat het technisch aangelegen en snel is. Esta de Jong was in de eerste helft behoorlijk gevaarlijk, maar kwam telkens net iets te kort voor een doelpunt. En tot slot was er aan Marchanno Schultz niet echt te zien dat hij meer dan een jaar niet tegen een bal getrapt had. Goede berichten dus, en dan te bedenken dat we nog drie nieuwelingen hebben. Jurgen Spier, boomlang en naar verluid bloedsnel, was al aanwezig bij de wedstrijd en sluit zich maandag aan bij de groep. En ook Henk Abercrombie zal zich deze week melden bij de groep die vanaf maandag weer getraind zal worden door Bert van de Poppe. Philip de Leeuw heeft nog wat last van een enkel blessure, hopelijk geneest deze snel en kan hij zich ook bij de groep voegen. Ook zullen de meeste andere afwezigen deze week terug komen, alleen Dick Zwarthoed en George Biswana zullen we nog ruim een week moeten missen, zij zitten nu op Curacao.
    Wat de wedstrijd betreft valt er niet veel te vertellen. Voor een eerste wedstrijd was het een redelijke pot voetbal die we eigenlijk met ruim verschil hadden moeten winnen. Maar Esta de Jong en de van de B-selectie 'geleende' Enrico Roos hadden het vizier nog niet op scherp staan. Vlak voor tijd scoorde de van een liesblessure herstelde Ferry Sarabi de 1-0. Diep in blessuretijd floot de scheidsrechter heel laat voor een overtreding na eerst voordeel te hebben gegeven. De vrijetrap verdween uiteindelijk in een keer via de paal achter de kansloze Eelco Zeinstra. Donderdag wacht de volgende oefenwedstrijd. We trappen dan met een bredere selectie om 19.15 uur af in Edam tegen het zondag team van EVC.
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra; Ghames El Yacobi, Jaap Cornelis Teerhuis, Paul Michielsen, Michel Karemaker; Eric Stoker (46. Ferry Sarabi), Marchanno Schultz, Tijs Klaver (85. Erik Teerhuis); Erik Teerhuis (46. Enrico Roos), Esta de Jong (77. Remco Appel) en Erik Homan