• Marken sluit met opgeheven hoofd seizoen af

Met behulp van de Marker Evenementen Stichting en vele andere vrijwilligers is de slotdag van de competitie een fantastische dag geworden voor de SV Marken. Helaas ging het toetje, het kampioenschap voor 'de vogels' niet door.
    Om kwart over twee kwam het bericht uit Vlaardingen dat de wedstrijd daar een kwartier later zou starten omdat nog niet alle supporters van DOVO aanwezig zouden zijn. Hierop werd besloten dat er op Marken alle tijd genomen kon worden voor de huldiging van de drie spelers van SV Marken: Jaap Cornelis Teerhuis (250 caps), Arnold Teerhuis (nieuwe record houder: 385 caps) en Erik Teerhuis (afscheid na 377 caps).
    Om kwart voor drie werd er afgetrapt en even later gebeurde dit ook kilometers verder in Vlaardingen. Vanaf de aftrap was IJsselmeervogels de betere ploeg, maar dit werd niet omgezet in doelpunten. Het leek wel alsof de spelers de spanning van het moeten winnen niet aan konden. Een paar weken geleden lieten ze ons nog alle hoeken van het veld zien (3-0), maar nu konden wij het de mogelijk aanstaande kampioen nog moeilijk maken. Toch waren ze heel dicht bij de openingstreffer. Een schot van Dennis van der Steen verdween buiten bereik van keeper Zeinstra op de lat. Maar de bal ketste via de onderkant van de lat weer het veld in. Dit was eigenlijk het enige wapenfeit van de eerste helft. Gezien de stand bij Deltasport - DOVO (1-1) was de 0-0 ruststand waarmee beide teams aan de thee gingen nog geen slechte stand. Als de 'vogels' éénmaal zouden scoren was de titel voor hun.
    Na de rust kwam echter al snel het bericht dat DOVO de 1-2 had gemaakt en dit leek nog verlammender te werken op de rooien uit Spakenburg. En daardoor was er voor de 1.500 toeschouwers niet zo heel veel te genieten. En vanaf het moment dat DOVO de strijd om het kampioenschap definitief besliste (1-4) was het Marken dat ging ruiken aan de overwinning. De beste mogelijkheid was vlak voor tijd. Carlos ging alleen op de keeper af, maar probeerde het zelf. Dick Zwarthoed stond rechts van hem helemaal vrij, maar dat zag hij over het hoofd. Anders hadden we IJsselmeervogels met een nog grotere kater naar huis gestuurd. Na het laatste fluitsignaal vielen de spelers van IJsselmeervogels telleurgesteld op de grond en werden de nodige traantjes weggepinkt.
    En zo werd in Vlaardingen de titel gevierd, maar ook gerouwd om het feit dat Deltasport eind mei nog een extra wedstrijd tegen een eersteklasser zal moeten spelen om zeker te zijn van nog een jaar hoofdklasse. De nieuwe indelingen van de hoofdklasse zullen vermoedelijk in de eerste week van juni bekend gemaakt worden, dus de komende weken kan er nog lekker gespeculeerd worden.
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Paul Michielsen, Oswald Snip, Michel Karemaker; Dick Zwarthoed, Michael Visser, Tijs Klaver, Tuan Truong Minh; Arnold Teerhuis (62. Abdelkrim Yahiaoui) en Carlos Hasselbaink
    Opstelling IJsselmeervogels: Sander Duindam, Jan Pieter Hartog, Erwin van der Lugt, Tim van Breukelen, Dennis van der Steen, Christian Opschoor, Jan de Graaf, Richard Corts, Marc Vink (73. Rob Hopman), André Kemper en César Mendoza
    Scheidsrechter: H.J.G.M. van Beek (Cothen)
    Toeschouwers: 1.500