• Marken geeft ook tegen EVC winst uit handen

SV Marken heeft op het tot speelveld gepromoveerde trainingsveld van EVC, dat er overigens perfect bij lag, opnieuw gelijk gespeeld ter voorbereiding op het nieuwe seizoen.
    De eerste helft was het Marken dat het spel bepaalde. EVC kwam bijna niet over de middenlijn heen. Het leek dan ook een kwestie van tijd voordat Marken op voorsprong zou komen. Uiteindelijk gebeurde het pas na een half uur spelen. Arnold Teerhuis en Erik Homan gingen gezamelijk richting EVC keeper. Arnold tikte de bal keurig breed op Erik Homan, die prima afrondde. Deze score kwam ook als ruststand op 'de borden'.
    Na de rust stonden er aan Marken zijde vijf nieuwe spelers in, wat toch wel wat invloed had op de grip die we op de wedstrijd hadden. Maar ondanks dat we weer van voren af aan moesten beginnen was het na een kwartier 0-2 door opnieuw Erik Homan. Ditmaal was het de ingevallen Esta de Jong die de aangever was. In de slotfase van de wedstrijd, die inmiddels het aanzien niet meer waard was, moest de scheidsrechter er nog even voor zorgen dat hij in dit stukje kwam. Hij gaf EVC zomaar een penalty en Marchanno moest vanwege aanmerkingen voor vijf minuten naar de kant. En er waren er nog maar drie te spelen. Johan de Ruiter werd de verkeerde hoek ingestuurd, 1-2. In blessuretijd, dit keer wel in de eerste helft liet hij te kort spelen, werd het zelfs nog 2-2. Johan de Ruiter had de bal niet klem waarna een tweede inzet over hem heen in het doel belandde.
    Conclusie van deze wedstrijd: Voetballend zit het goed in elkaar, maar er moet nog gewerkt worden aan het scorende vermogen. De arbitrage hebben we maar te nemen zoals we het krijgen.
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra (46. Johan de Ruiter); Ghames El Yacobi, Tuan Truong Minh, Paul Michielsen (46. Erik Teerhuis), Michel Karemaker; Eric Stoker, Ferry Sarabi (46. Jaap Cornelis Teerhuis), Marchanno Schultz; Arnold Teerhuis (46. Ronald van Altena), Jurgen Spier (46. Esta de Jong) en Erik Homan
    30. 0-1 Erik Homan
    61. 0-2 Erik Homan