• Hoofdklasser dankzij 'mirakel'

Met de rust gaf iedereen geen stuiver meer voor de kansen van Marken om een P/D wedstrijd te ontlopen. We keken toen namelijk tegen een kansloze 3-0 achterstand aan tegen Rijnsburgse Boys. Maar wat er na de rust gebeurde overtreft alle stoute gedachten.
    Het toch wel gehavende Marken, gebroeders Hoogland geschorst, Biswana, Sanders en Yahiaoui geblesseerd begon stijf van de zenuwen aan deze mogelijk alles beslissende wedstrijd. Na nog geen zeven minuten spelen leek het er op dat Marken een vervelende middag zou gaan beleven. Remco de Graaf kreeg een vrije doortocht van de Marken defensie en haalde van zo'n twintig meter verwoestend uit, 1-0. Op dat moment was Marken nog niet eens voor het doel van de gastheren geweest. Maar na een kwartiertje spelen was er dan toch een mogelijkheidje. Carlos werd richting achterlijn gestuurd en hij legde de bal terug op Kees Bank die de bal net naast schoot. In de 17e minuut leek het toch echt helemaal mis te gaan. Als een warm mes door de boter gingen de Rijnsburg aanvallers door de Marken defensie en Alex van den Berg rondde dit uitstekend af, 2-0. Deze goal schudde Marken dan toch wakker. Via Jaap, Arnold (2x) en Dick kregen we in het tweede kwartier wat mogelijkheden. Maar telkens stond de uitstekende keeper van Rijnsburg in de weg. Vijf minuten voor de rust leek de P/D wedstrijd definitief te worden. Michael de Roode schoot de bal van zo'n 35 meter tegen de touwen, 3-0.
    In de kleedkamer heeft het toen waarschijnlijk gedonderd. Marken kwam fel uit de kleedkamer vandaan en kreeg na vijf minuten spelen een strafschop van de uitstekende scheidsrechter Klerks. Carlos werd naar voren geroepen en hij schoot de bal via de vingertoppen van de keeper binnen. Rijnsburgs verspeelde op zijn beurt vervolgens direct van de aftrap de bal en Carlos bediende Arnold Teerhuis die nog geen 30 seconden na de 3-1 de aansluitings treffer achter Lennert Hegie schoot. We leefden weer!
    Toch ging het ruim tien minuten later weer fout. Jasper Ketting ontsnapte aan de aandacht van de ingevallen Michael Visser en schoot de 4-2 binnen. Maar vanaf dat moment was het weer Marken dat de klok sloeg. Terwijl het 1500 meter verder op 1-0 werd voor Katwijk bracht Jaap Cornelis Marken weer dichterbij, 4-3. Toen Carlos even later ook nog eens de 4-4 binnen schoot was 'de beer los'. In de 79e minuut was het mirakel van Rijnsburg compleet. Lennert Hegie schoot de bal tegen Kees Bank aan en tot ieders verbazing hobbelde de bal in het lege doel, 4-5!!!!
    In de slotfase kopte Rijnsburg de bal nog een keer op de lat, maar verder speelde Marken de wedstrijd professioneel uit. KLASSE GEDAAN MANNEN! NA DEZE FANTASTISCHE TWEEDE HELFT VERDIENT DE HELE GROEP VAN SPELERS EN BEGELEIDING EEN ZEER GROOT COMPLIMENT!
    Opstelling RBB: Lennert Hegie; Remco de Graaf, Guillermo van Berkum, Michael de Roode, Norbert van Lochem; Peter Freke, Nick Schnater (36. Danny van der Vijver), Alex Redel; Arne van den Berg, Berry Charité (57. Patrick Heemskerk) en Jasper Ketting (85. Marcel van Beelen)
    Opstelling sv Marken: Eelco Zeinstra; Erik Teerhuis (46. Michael Visser), Michel Karemaker (59. Ivo Abels), Jan Tuijp, Tom Koning; Paul Michielsen, Dick Zwarthoed, Kees Bank; Arnold Teerhuis, Carlos Hasselbaink en Jaap Cornelis Teerhuis (91. Christiaan Teerhuis)
    Scheidsrechter: A.M.M. Klerks (Waalwijk)
    7. 1-0 Remco de Graaf
    17. 2-0 Arne van den Berg
    39. 3-0 Michael de Roode
    51. 3-1 Carlos Hasselbaink (strafschop)
    52. 3-2 Arnold Teerhuis
    65. 4-2 Jasper Ketting
    69. 4-3 Jaap Cornelis Teerhuis
    75. 4-4 Carlos Hasselbaink
    79. 4-5 Kees Bank
    De scheidsrechter hield de kaarten op zak.
    Bijzonderheden: Dankzij de 2 goals van Carlos wint hij samen met Spakenburger Paul Lieftink met 17 goals de gouden schoen van het Telegraaf Metropool klassement!