• Gemotiveerd Marken ruim langs BOL

Na drie slechte resultaten hebben de spelers vandaag in Broek op Langedijk laten zien dat niet gedacht moeten worden dat iedereen van Marken kan winnen. Met een dik verdiende 1-4 overwinning stapten de gedreven withemden van het veld.

Vanaf het moment dat het eerste arriveerde op het complex van BOL leek alles in het voordeel van Marken te vallen. Het tweede stond met 1-0 achter tegen BOL 2, maar binnen vijf minuten was het 1-2. Uiteindelijk stapte het tweede met 1-3 van het veld en blijft daardoor bovenin de reserve 2e klasse A meedoen.
    Wel was meteen duidelijk geworden dat goed voetbal lastig zou worden. En nee dat lag niet aan het echte grasveld van de gastheren, maar de hard wind die recht over het veld blies. Iets waar beide teams evenveel last van zouden hebben, maar toch hinderlijk. Marken mocht de eerste helft met de wind in de rug spelen, wat niet perse betekent dat je hier voordeel van hebt. De eerste mogelijkheid was, niet daardoor, wel voor Marken. In de eerste minuut schoot Kevin Giele net naast de goal. Maar nog geen twee minuten later hadden de gastheren een behoorlijk grotere kans. Sietse Brandsma slalomde om doelman Yort Willems heen en leek de bal in het doel te schuiven. De attente Dominic Zeeman voorkwam dit echter. Even later viel de eerste goal. Kevin Giele loste een best houdbaar schot, maar doelman Steven Boon liet deze door zijn handen glippen: 0-1. Nog geen vijf minuten later verdubbelde Ramon Visser bijna de score, maar zijn inzet ging net naast. BOl kon hier weinig tegenover stellen. Ze hadden veel moeite met de tegenwind en hadden daarom geluk dat Marken dat zelfde had met de rugwind. Michiel Appel en Ramon Visser kregen voor de rust nog mogelijkheden op een goal, maar met 0-1 gingen we aan de thee.
    BOL leek direct zaken te willen doen in de tweede helft. De eerste vijf minuten speelden zich af op de helft van Marken en volgde de ene na de andere corner. Maar echte kansen leverde dit niet op. Aan de andere kant werd er, waar iedereen al dacht aan een corner, wel gescoord. Kevin Giele's schot werd geblokt door Maarten Kamp en plofte tot ieders verbazing over de doelman in de verre hoek: 0-2. Het leek de beslissing in de wedstrijd. Marken zette direct na deze tweede goal flink aan en kwam tot drie-vier aardige mogelijkheden. Duidelijk was dat Marken beter met de omstandigheden om kon gaan dan de thuisploeg. Het lag dan ook aan Marken zelf dat BOL weer in de wedstrijd kwam. Een slechte pass van Sebastiaan Peereboom werd onderschept door Steven Glas die het net vond: 1-2. Even werd het spannend, maar nadat Erik Teerhuis een keer moest assisteren was op met BOL. Uit een counter soleerder Michiel Appel langs de doelman naar de beslissing. Nog geen tien minuten later leek hij dit te herhalen, maar kreeg geen controle over de bal. In de slotseconde werd op aangeven van Giele de eindstand bepaald door Peter Bakker: 1-4. Door deze keurige overwinning blijft Marken gewoon meedoen in de 2e klasse A. Volgende week wacht de lastige uitwedstrijd bij ZOB. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
    Opstelling BOL: Steven Boon, Maarten Kamp (56. Steven Greveling), René Rootlieb, Jan Biersteker, Jelle Brandsma, Koen Tros, Chris Rijnders (62. Lars van der Zee), Niek Leegwater, Sietse Brandsma, Timon Plak en Steven Glas
    Opstelling SV Marken: Yort Willems, Sebastiaan Peereboom, Dominic Zeeman, Ramon Visser, Erik Teerhuis, René Commandeur, Michiel Appel, Tijs Klaver, Peter Bakker, Guido Boes en Kevin Giele
    Scheidsrechter: J. Westhof (Utrecht)
    6. Kevin Giele 0-1