• Collectief falen: feest voor DVVA

Je zou zeggen dat je van eerder gemaakte fouten leert, maar helaas is de realiteit anders. Opnieuw heeft SV Marken het namelijk af laten weten tegen het "lelijke eendje" van de 2e klasse A.

Natuurlijk waren er een aantal afwezigen, maar tegen een ploeg die nog geen punt heeft gehaald en achteraf ook liep te "klagen" over ontbrekende spelers moeten de punten gewoon op Marken blijven. En het begin was ook bijna goed. Maar een aanval via Peter Bakker en Ramon Veerman leverde geen goal op. Na dit veelbelovende begin zakte Marken snel weg. De twaalf plaatsen verschil op de ranglijst waren niet op het veld te zien. Dankzij doelman Schouten bleef een vroege achterstand Marken nog bespaard. Halverwege het eerste bedrijf kreeg Peter Bakker twee aardige mogelijkheden. De eerste schoot hij vanaf de rand zestien te simpel in de handen van de doelman en even later kopte hij uit riante positie over de ballenvanger. Het leek weer zo'n wedstrijd te gaan worden... Helemaal toen er na 35 minuten spelen 0-1 op het scorebord prijkte. Toch had Bakker de stand snel gelijk moeten trekken, maar op aangeven van Michiel Appel mikte hij te hoog. Achteraf was er wat commentaar op de wedstrijdleiding. Hier kun je uiteraard van mening over verschillen. Maar iedereen was het er over eens dat de heer Gansner kort voor rust toch flink de mist in ging. Doelman Paul Roos maakte namelijk overduidelijk opzettelijk hands buiten de "zestien". Vanaf de middenlijn kon hij dit echter niet duidelijk zien, dus ging het spel door. En dat terwijl een vrijetrap op 16,01 meter van de goal plus een rode kaart voor de doelman op zijn plek was geweest. Dan maar de mouwen opstropen in de rust en het de tweede helft goed maken.
    Maar hier kan ik kort in zijn, dat gebeurde niet. Een collectief falend team ging roemloos ten onder tegen het puntloze Reiger Boys. Zelfs vanaf de penaltystip ging het mis bij de thuisploeg. Dit laatste gebeurde overigens diep in de extra tijd, dus veel had dit niet meer kunnen veranderen aan het resultaat. En zo kon DVVA het feest starten. Door deze nederlaag van de enig overgebleven concurrent zijn ze niet meer te achterhalen. Voor Marken wordt het deze week de scherven bij elkaar vegen en via de bekerwedstrijd van woensdag bij AFC '34 toewerken naar AMVJ. Deze staan gelukkig niet meer zo laag op de ranglijst, dus meer kans!
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Sebastiaan Peereboom, Stephan Plat, Ramon Visser, Roy Springer (54. Erik Teerhuis), René Commandeur, Michiel Appel (78. Thomas Kaars), Tijs Klaver, Peter Bakker, Guido Boes (69. Dominic Zeeman) en Ramon Veerman
    Opstelling Reiger Boys: Paul Roos, Lars Apeldoorn, Remco Rietveld, Thijs Draper, Jeroen Kossen, Lazar Prenda, Richard Fortes Rodriquez (84. Martijn Grooff), Duc Vic, Ilyas Bektas (59. Daan de Vries), Rodney de Bonte (71. Clarence Fränkel) en Timo Blind
    Scheidsrechter: R.J.A. (Robin) Gansner (Zandvoort)
    35. Remco Rietveld 0-1