• SV Marken ondertekent met regioclubs convenant

Maandag 28 september heeft voorzitter Jan Peereboom zijn handtekening gezet onder een convenant, welke tot stand is gekomen vanuit het Regionaal Voetbal Overleg. Doel van het convenant is, om de onderlinge afspraken en samenwerking te formaliseren en tevens ongewenst gedrag binnen de verenigingen tegen te gaan.

Al geruime tijd komen de verenigingsbestuurders van de clubs uit onze regio twee maal per jaar met een vertegenwoordiging van de KNVB bijeen, tijdens het Regionaal Voetbal Overleg (RVO). Daarbij worden kennis en ervaringen met elkaar gedeeld en gezamenlijke standpunten ingenomen.
    In het afgesloten convenant worden de standpunten ook formeel vastgelegd. Te denken hierbij is aan het gewenste gedrag binnen de verenigingen van spelers, trainers/leiders, ouders en bestuurders. Respect, fatsoen en sportiviteit zullen daarbij de kernwaarden zijn. Zo zullen ongewenste situaties, wanneer de andere vereniging met een team op bezoek is geweest, aan elkaar worden gemeld. En indien er spelers geroyeerd worden, vanwege ernstige misdragingen van de speler of ouder(s), dan worden de andere verenigingen daarover ook geïnformeerd, om hen te besparen dat deze zich daar gaan aanmelden.
    De doelstelling is tevens de titel geworden van het convenant; "Samen gezellig en sportief voetballen"
    De dertien deelnemende clubs zijn: sv Beemster, vv DZS, vv EVC, vv Kwadijk, SV Marken, vv Monnickendam, vv Oosthuizen, FC Purmerend, sc Purmerland, vpv Purmersteijn, vv WBSV, vv Wherevogels en vv ZOB.

Klik hier voor de tekst van het Convenant.