• Grasshoppers zet Marken te kijk

Met een "veilige" 2-0 voorsprong ging Marken woensdag avond aan de thee. Toen de scheidsrechter echter de wedstrijd 13 minuten in de tweede helft staken stond het 2-3 voor de gasten die afgelopen seizoen kampioen van de 4e klasse werden.

Als je een herkansing krijgt behoor je die met beide handen aan te pakken. Maar helaas kwam dat er absoluut niet uit. Desondanks kwam Marken wel op voorsprong. Een ingestudeerde corner ging eigenlijk een beetje mis. Het schot van Ramon Visser had meer iets van een kruising tussen een rollertje en een stuiterbal. Echter de inlopende Marken spelers, Grasshoppers verdedigers en ook de doelman verkeken zich hier volledig op. En zo hobbelde de bal tot ieders verbazing zomaar in de goal: 1-0. Dat het hierna niet snel 1-1 was had Grasshoppers behoorlijk aan zich zelf te wijten. Lars Boon, ja met een "n" niet die wielrenner, en Luka Vogel leken toch niet te missen kansen te krijgen. Toch faalden ze. Aan de andere kant liet Marken veel te weinig zien. Maar na een half uur spelen was er uit het niets dan toch de 2-0. Een uitstekende pass van Roy Springer kwam bij Kevin Giele. Die bedacht zich op zo'n 30 meter van de goal geen moment en lobde de bal keurig over doelman Martijn de Bruin. Met deze "veilige" voorspong gingen we aan de thee. Voordat de tweede helft begon was het al zéér twijfelachtig of de tweede helft uitgespeeld zou kunnen worden. Het onweer was namelijk al behoorlijk genaderd. Grasshoppers besloot om het "vuurwerk" alvast te laten beginnen. Want binnen een minuut was het 2-1 en acht minuten later zelfs 2-3.... De weergoden besloten kort hierna dat het wel welletjes was. Scheidsrechter André Pijlman nam het wijze besluit om er na 13 minuten spelen mee te stoppen.

Als het restant van de wedstrijd nog van belang is, dus als Marken zaterdag NIET verliest, dan worden de resterende 32 minuten dinsdag 1 september om 20:00 uur uitgespeeld.

Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Sebastiaan Peereboom, Stephan Plat, Ramon Visser, Roy Springer, Melvin de Groot, Michiel Appel, Tijs Klaver, René Commandeur (46. Peter Bakker), Arno Boes en Kevin Giele
    Opstelling Grasshoppers: Martin de Bruin, Bollie Casser, Stef, Konijn, Steven de Boer, Michiel Bant (46. Thijs Kruijssen), Dennis van Langen, David Stam, Lars Boon, Dave Neefjes, Max van den Hemel en Luka Vogel
    Scheidsrechter: A. (André) Pijlman (Volendam)
    8. Ramon Visser 1-0