• SV Marken naar gelijkspel tegen Buitenveldert

Bij Marken ontbraken diverse basis spelers door verschillende oorzaken maar desondanks stond er een goed team in het veld om het op te nemen tegen promovendus Buitenveldert. Vanaf de eerste balomwenteling was  al snel duidelijk dat beide ploegen voor de winst speelde. Binnen vijf minuten spelen waren de gasten al dreigend en ging een lob van Arno maar net over de goal. Met een vrijetrap in de muur van Buitenveldert en een schot van de zijkant door Jeffrey Veerman werd hier een vervolg aan gegeven. De wedstrijd ging redelijk gelijk op maar het was Marken dat halverwege het eerste bedrijf op voorsprong kwam. Een prima voorzet vanaf de rechterkant door de gretig spelende Jeffrey werd bij de tweede paal door de mee opgekomen Erik Teerhuis tegen de touwen gekopt 1-0. Een paar minuten later was Guido Boes dichtbij de verdubbeling, weer uit een voorzet van Jeffrey, maar de bal ging maar net naast. Rond het halfuur effe een drinkpauze vanwege het warme weer ging de gelijk opgaande redelijk aantrekkelijk wedstrijd weer verder. Een minuut of tien voor de thee leek Buitenveldert op gelijke hoogte te komen maar het doelpunt werd wegens buitenspel afgekeurd. Een paar minuten later stond Guido alleen voor de keeper maar kreeg de bal wederom niet in het doel. In de 42ste minuut kwamen de gasten toch op gelijke hoogte, na een hoop geknoei op het middenveld en achterhoede, werd een voorzet vanaf de rechterkant verlengd en verdween bij de 2de paal in het doel 1-1 door Antonie de Puijsselaar. In de laatste minuut kreeg Marken nog een paar mogelijkheden op rij en was Erik nog het dichtbij zijn tweede goal. Ook Buitenveldert was dichtbij een voorsprong met een schot van dichtbij op de kruising !!. Al met al een beste vermakelijke eerste helft, zeker voor de neutrale toeschouwer wie dat ook moge zijn.
    Marken startte ongewijzigd aan het tweede bedrijf, zeer matig trouwens, en binnen vijf minuten spelen was de wedstrijd bijna gelopen. Buitenveldert liet twee levensgrote kansen onbenut anders was de achterstand al snel onoverbrugbaar geweest. Na een lobje van Kevin, te makkelijk, was het weer de beurt aan de gasten. Nog net binnen het uur spelen viel de verdiende tegen goal toch, het zoveelste balverlies van Kevin Giele, werd met een zeer snelle counter en prachtig diagonaal schot afgerond 1-2 door Martin Campbell. Tot aan deze fase in de tweede helft werd er veel balverlies geleden en slechte passes afgeleverd door (te) veel spelers van de thuisploeg. Buitenveldert rook nog steeds zijn mogelijkheden om met 3 punten van het eiland te vertrekken en kreeg in de 67min., redding keeper + bal van de lijn, en in de 77min. de mogelijkheden toe. Na de drinkpauze in de 78 min !!! Drong kennelijk bij Marken het besef eindelijk door dat hier een beschamende vertoning op de mat werd gelegd. Het was de ingevallen Peter Bakker die in de 82ste minuut de gelijkmaker binnen kopte uit een vrije trap van Ramon Visser 2-2. Direct na deze gelijkmaker kreeg toch Buitenveldert weer een levensgrote kans een schoot Kevin Giele de bal maar net voorlangs. De wedstrijd, lees uitslag, kon in de uiterste slotfase nog alle kanten op.  Eerst werd in de 90ste minuut nog een bal van de lijn gehaald bij Marken en twee minuten in blessuretijd had de ingevallen Rick Boes de volledige, onverdiende, winst nog op zijn schoen, schot dichtbij ging ver over.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr