• SV Marken laat onderuit tegen 'WV'

Voor aanvang van de wedstrijd werd er 1 minuut stilte gehouden uit respect voor de (voetbal) slachtoffers van de vliegramp in Colombia begin deze week. Met exact dezelfde opstelling als vorige week werd er om half drie afgetrapt tegen het zeer sterk geachte WV-HEDW. Dat bleek ook direct vanaf de aftrap want de gasten uit Amsterdam-oost waren al snel dreigend voor het doel van Yort. Marken ging goed mee in deze felle beginfase van de wedstrijd. De mogelijkheden waren echter voor WV met snelle aanvallen en goed voetbal. Het veldspel dat beide ploegen op de mat legde was meer dan het kijken al kwam Marken niet aan het creëren van kansen of mogelijkheden toe. Nog binnen het halfuur spelen moesten de gasten al de eerste wissel inbrengen wegens een blessure geval. Aan het spelbeeld veranderde dat niet want het was WV-HEDW die de mogelijkheden creëerde. De eerst goede mogelijkheid was er voor Marken pas in de 35ste minuut met een schot van Rene Commandeur en de rebound die werd overgeschoten. In de slotfase was WV er nog een keer bijna door kopte zij van dichtbij op de lat. Marken liet in blessuretijd nog wel een mooie aanval zien en Yort redde uitstekend op een schot van dichtbij. Na een paar minuten blessuretijd floot de scheidsrechter voor de rust en konden we terug kijken op een prima voetballende eerste helft met meer dan een handvol mogelijkheden voor de gasten maar met een brilstand op het scorebord.
    Na de thee kwamen er bij Marken twee wissels in het veld Guido Boes voor de geblesseerde Kevin Giele en Dominic Zeeman voor Jan Pieter van de Vis die de zeer sterk spelende oud SV Marken speler Mick van Moerkerk niet in bedwang kon houden. Erik Teerhuis ging door deze mutatie naar de rechterkant om Mick op te vangen maar die wisselde op zijn beurt ook van positie. Marken startte toch wat moeizaam aan het tweede bedrijf en de eerste mogelijkheid van WV binnen een paar minuten werd door Yort eruit getikt. Het wedstrijdbeeld was een stuk minder na de thee, van beide ploegen trouwens. Rond het uur spelen leek Marken op de openingsgoal af te gaan, vanaf bijna de eigen helft ging Jeffrey Veerman op de keeper af maar speelde de bal op het cruciale moment net iets te ver voor hem uit. Een paar minuten later was het weer de beurt aan de gasten toen zij uit een corner maar net over schoten. Marken stond licht onder druk en WV was de iets boven liggende partij maar nu zonder al teveel uitgespeelde mogelijkheden te komen. Ruim een kwartier voor tijd legde Marken een prima aanval op de mat maar kwam net tekort op tot scoren te komen. In deze fase van de wedstrijd was het meer spannend dan mooi voetbal en/of Marken de nul vast kon houden. In de 84ste kregen de gasten een vrije trap, wegens een lichte overtreding, net buiten de zestien te nemen. Deze werd zuiver genomen in ging bij de tweede paal in de goal 0-1. Natuurlijk een domper voor de thuisploeg en publiek maar gezien de gehele wedstrijd, veel onbenutte mogelijkheden in het eerste bedrijf, toch (zeer) verdiend. De ingevallen Youran Burggraaf kopte in blessuretijd nog uit een voorzet over, bal was net iets te hoog, maar verdiend was het niet geweest. Bij het verlaten van het veld was er een opstootje waarbij Arno na de wedstrijd een rode kaart kreeg. De scheidsrechter zou het niet zelf waargenomen hebben dus dat zal aan de hand van de bezwaarschriften duidelijkheid moeten geven en welke strafmaat dat tot gevolg zal hebben. Volgende week de laatste wedstrijd in 2016 uit tegen OSV.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr