• Sterke comeback SV Marken

SV Marken 1 heeft in de eerste bekerwedstrijd een goed resultaat behaald. Uit bij zondag tweedeklasser Zaanlandia werd het 3-3.

Het zag er lang niet naar uit dat Marken iets uit deze wedstrijd zou halen. Bij rust leidden de Zaandammers namelijk met 2-0.

Toen het na rust zelfs 3-0 werd, leek het over en uit voor SV Marken. Nadat Zaanlandia na een rode kaart met tien spelers verder moest kantelde de wedstrijd volledig. Door een goal van Rene Commandeur en twee van Sebastiaan Peereboom werd het 3-3, Met een beetje geluk had er nog meer in gezeten. Toch mag SV Marken tevreden zijn met dit resultaat, zeker gezien het scoreverloop.

Woensdag speelt SV Marken opnieuw uit voor de beker, dan is FC Almere de tegenstander. De aftrap op Sportpark de Marken (what's in a name) is 19:30 uur.