• Sensationele comeback Marken bij Buitenveldert!

Nog amper bekomen van het spektakel stuk van de vorige week, 4-4 in blessuretijd, moest er vandaag in de uitwedstrijd aangetreden worden tegen promovendus Buitenveldert, dat het overigens uitstekend doet. Op een wat sfeerloos complex, wel veel voetbalactiviteiten op een kleine plek, gelegen tussen de flatgebouwen, bouwkranen, vlak bij de ringweg en regelmatig overvliegende vliegtuigen en ook nog een traumahelikopter werd er iets over tweeën afgetrapt. Bij Marken ontbraken Erik Teerhuis, Samir Moustafa en Arno Boes maar zat na een lange revalidatie Michiel Appel weer bij de selectie. Marken startte redelijk aan deze partij met al snel twee aardige mogelijkheden voor René Commandeur en Jeffrey Veerman. Maar direct hierna nam de technisch begaafde ploeg het spel over en was behoorlijk dreigend in de aanval. In de 11de minuut resulteerde dit al in de openingsgoal, een aanval over de rechterkant waarbij Marken niet goed ingreep werd prima afgerond en de stand was 1-0 door Anthonie de Puysselaar. De thuisploeg speelde feller met de druk naar voren waardoor zij toch een licht veldoverwicht creëerde zonder tot echt uitgespeelde kansen te komen. Marken probeerde het wel maar speelde zonder overtuiging, of hadden ze toch wat last van de ongewone omstandigheden, en het was Buitenveldert die in de 26ste minuut de marge verdubbelde. Een voorzet vanaf de linkerkant werd met een prachtige omhaal in de uiterste hoek geschoten 2-0 door Donny van de Pol. Marken was een paar minuten later dreigend met een vrijetrap van Ramon Visser die tot corner werd getikt. In de 32ste minuut werd de wedstrijd in feite in het slot gegooid. De tot buiten het zestienmeter gebied gekomen Yort kopte de bal  achterwaarts, kon er niet voldoende bij, en dit buitenkansje werd simpel binnen getikt 3-0 door opnieuw van de Pol. Gezien de stand op het scorebord leek Marken weggespeeld te zijn maar het was meer de spiritloze instelling die dit tot gevolg had. Marken rechte de rug na deze onnodige domper en begon heel voorzichtig de wedstrijd naar zich toe te trekken. In de 38ste minuut resulteerde dit in een prima goal, een voorzet van Kevin werd door Veerman binnengetikt, 3-1. In de slotfase kreeg eerst de thuisploeg nog een redelijke mogelijkheid en ging een afstandsschot van Jeffrey maar net naast. Zonder tijd bij te tellen floot de scheidsrechter voor de rust en kon vooral Marken gaan bedenken hoe zij de opgelopen achterstand, 3-1, dachten goed te maken.
    Marken kwam ongewijzigd uit de kleedkamer, was ook niet nodig, en leek vanaf de aftrap uit een ander vaatje te gaan tappen. Al snel scoorde Marken door René de aansluitingstreffer maar deze werd wegens buitenspel afgekeurd maar het gaf een goed gevoel bij de meegereisde toeschouwers. Een minuut later was Tijs dreigend uit een corner maar ook Buitenveldert kwam gevaarlijk door en waarbij Ramon de bal van de lijn moest halen. Precies na een uur spelen werd de aansluitingsgoal, 3-2, gemaakt, wederom was het Jeffrey Veerman die een voorzet van Kevin Giele binnen schoot. Marken was helemaal los en zag en kreeg mogelijkheden de wedstrijd volledig naar zich toe te trekken. Eerste een prima opgezette aanval die net niet kon worden afgerond en wat later een schot van René op de binnenkant van de paal. Marken zette volop druk met het gevaar dat de thuisploeg gevaarlijk uit kon breken. Dat gebeurde natuurlijk ook met een schot in het zijnet en een vrije mogelijkheid voor de goal die wegens buitenspel werd afgefloten. Nadat in de 82ste minuut een diagonaal schot van Kevin nog net voorlangs ging was het een minuut later wel raak. Tijs Klaver kopte van dichtbij de gelijkmaker tegen de touwen 3-3. Net voor dit moment was Rick Boes in het veld gekomen voor Jan Pieter om nog meer druk naar voren te kunnen zetten, Tijs ging door deze wissel naar de backpositie. De thuisploeg gaf zich nog           steeds niet gewonnen want in de slotminuut kon een afstandsschot maar net worden overgetikt. De blessuretijd liep inmiddels al toen een goal van Marken wegens buitenspel werd afgekeurd. Nadat eerst Rick een goede mogelijkheid onbenut had gelaten kopte hij in de 93ste minuut !! de 3-4 tegen de touwen uit een corner. De ontlading was enorm natuurlijk om uit een 3-0 achterstand de wedstrijd te kantelen naar een 3-4 overwinning.  Na een minuut blessuretijd floot de scheidsrechter voor het einde van deze zeer sportieve wedstrijd met twee gezichten, een groot deel van het eerste bedrijf was voor de thuisploeg maar de rest, het overgrote deel, was toch voor Marken en op die basis een verdiende overwinning.
    met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr