• Vandaag wederom een thuiswedstrijd nu tegen Overbos dat ook niet kan terug kijken op een flitsende start van de competitie net als Marken, 1 punt uit 2 wedstrijden. Door blessures en andere reden ontbraken er nog wel wat spelers maar de basis zag er goed uit en startte de wedstrijd goed met al een mogelijkheid uit een corner binnen een paar minuten spelen. In de 5de minuut !! kwamen de gasten al op een 0-1 voorsprong, een voorzet vanaf de linkerkant werd bij de tweede paal geheel vrijstaand tegen de touwen gekopt. Een domper natuurlijk maar in de daarop volgende tien minuten kreeg Marken twee goede mogelijkheden, Sebastiaan lobje en Samir schot net naast, om de stand gelijk te trekken en kwamen steeds beter in de wedstrijd. Net binnen de twintig minuten spelen was de gelijkmaker een feit, een voorzet van Jan Pieter van de Vis werd door Jeffrey Veerman in het doel gewerkt 1-1. Nadat eerst een vrijetrap van Ramon Visser in de handen van de keeper terecht kwam was het weer Jeffrey die in de 22ste minuut de 2-1 op het scorebord liet zetten. Een uitkomende keeper werd verrast en het kopballetje ging uiterst langzaam over de lijn. Bij deze actie raakte de keeper dermate geblesseerd waardoor hij zelfs met een brancard van het veld moest worden gedragen. Marken werd de steeds meer bovenliggende partij en rond het halfuur spelen waren er twee goede mogelijkheden om de wedstrijd vroegtijdig  in het slot te gooien. Een minuut of tien voor de thee werd Kevin de diepte ingestuurd en onreglementair door de keeper afgestopt wat hem op een rode kaart kwam de staan. De vrijetrap net buiten de zestien werd door Ramon net naast geschoten maar werd "getrakteerd" op een gele kaart wegens een grove teleurstellende opmerking. In de fase na de rode kaart, 10 man Overbos, was de thuisploeg oppermatig en legde een paarprachtige aanvallen op de mat en dito kansen om de wedstrijd nog voor de thee te beslissen.
    Marken kwam ongewijzigd in het veld maar Melvin de Groot viel binnen een paar minuten geblesseerd uit en werd vervangen door Arno Boes. Na eerst nog gevaarlijke situatie voor het doel van Marken te hebben overleefd was het in de 50ste minuut weer de beurt aan Marken. Weer was het Jeffrey Veerman, een hattrick, die een prima voorzet van Kevin simpel kon binnen tikken 3-1. Marken was helemaal los en de ene na de andere kans werd gecreëerd, Jeffrey schot van dichtbij over, Arno kopbal uit een corner net over en wederom Jeffrey volledig vrij voor de keeper maar gestopt. Na ruim een uur spelen was Overbos weer eens een keer driegend maar veel verder kwamen zij niet. De show van Marken ging weer verder met goede combinatie en diverse uitstekende mogelijkheden maar steeds zonder succes en daardoor bleef de marge maar twee doelpunten en de angst dat de gasten de aansluitingsgoal zouden scoren uit de spaarzame maar toch dreigende uitvallen. Pas in de 87
    ste minuut viel de bevrijdende goal, een geplaatste schuiver van Sebastiaan verdween in de uiterste hoek 4-1. Twee minuten later deed de goed spelende, maar dat geldt eigenlijk voor de gehele ploeg, Samir nog een duid in het zakje en tikte simpel de 5-1 binnen. Na een moeizame voorbereiding en bekerwedstrijden inclusief de eerste twee competitiewedstrijden eindelijk eens een heerlijke voetbalmiddag met een aantal prachtige doelpunten. Jeffrey Veerman werd terecht tot man of the match gekozen, 3 doelpunten al hadden het meer moeten zijn, maar smetje op de wedstrijd waren de twee onnodige gele kaarten wegens grove uitlatingen, wegens eigen teleurstelling, gegeven door de docent scheidsrechter die vandaag als invaller fungeerden.  Gezien de uitslag maar zeker het vertoonde spel, prima samenspel, combinaties en dergelijke kunnen we de uitwedstrijd tegen EVC, volgende week aftrap 15,00 uur, met vertrouwen tegemoet zien.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr