• Marken niet langs Jong Holland

Door de afwezigheid van Ramon Visser (werk) en Dominic Zeeman (blessure) startte Marken met een compleet ander centraal verdedigingsduo. Jan Pieter van de Vis en Sebastiaan Peereboom waren op deze positie gestald en dat bleek achteraf een prima keus. Marken begon uitstekend aan deze partij tegen promovendus Jong Holland en kreeg binnen een paar minuten spelen al een mogelijkheid de score te openen. Het geduld van het thuispubliek werd niet lang op de proef gesteld want in de 8ste minuut was het al juichen geblazen. Een prima aanval over de linkerkant werd door Kevin voor de goal geplaatst die door Peter Bakker met het  hoofd werd verlengd in de uiterste hoek en de 1-0 voorsprong was een feit. Marken liet redelijk veldspel zien met prima combinatie zonder dat hier kansen of mogelijkheden uit werden gecreëerd. Pas halverwege het eerste bedrijf was Marken weer een keer dreigend met een schot uit de draai van Jeffrey Veerman. Naar mate de wedstrijd vorderde werd het veldspel van de thuisploeg steeds minder en kregen de gasten meer grip op de wedstrijd waaruit ook mogelijkheden ontstonden. In de slotfase was er pas weer dreiging van Marken op het doel van de tegenstander. Marken had over een groot gedeelte van de eerste helft wel een iets meer veldoverwicht maar te weinig mogelijkheden gecreëerd om dit in doelpunten om te zetten
    Marken kwam ongewijzigd uit de kleedkamer met een te slappe instelling waarin tegen Jong Holland zeer fel               maar sportief aan het tweede bedrijf begon. Binnen een minuut spelen al direct dreiging voor het doel van Yort en een minuut later een schot op de paal van net buiten de zestien. Hierdoor zou Marken toch wakker geschud moeten zijn maar niets bleek minder waar. Marken kwam mede door het vele onnodige balverlies niet aan het creëren van mogelijkheden toe en de gasten uit Alkmaar werden steeds meer de bovenliggende partij. Het was wachten op een tegengoal, want die hing in de lucht, en die viel dan ook in de 68ste minuut. Het tegen doelpunt werd ingeleid door balverlies op het middenveld van Samir en met een snelle counter afgerond door een snoeihard diagonaal schot net binnen de eerste paal 1-1. Een minuutje of tien na deze gelijkmaker was Marken nog wel een keer dreigend met een schot van Kevin van de zijkant maar verder kwam de thuisploeg niet. Jong Holland kreeg in de slotfase nog wel twee mogelijkheden maar in de (terechte) stand van 1-1 kwam geen verandering meer. Met een cornerverhouding van 11 voor Jong Holland en maar 2 voor Marken is zo'n beetje het gehele spelbeeld van de tweede helft weer gegeven. Een matig spelend Marken met teveel onnodig balverlies tegen een veel feller spelend Jong Holland. Na een minuut of 5 extra tijd floot de zeer jonge, 18 jaar, uitstekend leidende scheidsrechter voor het einde van deze sportieve wedstrijd. Voor de thuisploeg het derde gelijke spel            alweer in de competitie. Zaterdag 8 oktober a.s. staat voor Marken de uitwedstrijd tegen Hellas Sport op het programma.

met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr