• Marken na rust naar nederlaag gespeeld

Door (feestelijke) privéomstandigheden ontbrak Jeffrey Veerman bij de selectie en werd zijn plaats ingenomen door Michiel Appel en stond Wesley Uithuisje onder de lat voor de geblesseerde Yort Willems. Verder was de basisopstelling ongewijzigd waarbij Calvin de Boer na zijn schorsing van vorige week op de bank begon. De voor Marken onbekende tegenstander Forum Sport begon furieus aan de partij waarbij het in de beginfase al een paar goede mogelijkheden kreeg om de score te openen. Rond de 10de minuut een prima redding van Wesley Uithuisje op een kopbal uit een corner en de inzet van de daarop volgende corner werd door Thierry Schilder op de lijn gekeerd. Een paar minuten later alweer dreiging op het Marker doel met een snelle uitval van de gasten en wederom een kopbal die uitstekend werd overgetikt. Marken stond in deze fase zwaar onder druk van het goed spelende Forum Sport met snelle buitenspelers en de vele corners die zij kregen. De thuisploeg kreeg maar geen grip op het spel van de gasten al kwam Marken in de 21ste minuut wel volledig tegen alle voetbalwetten in op voorsprong. Een vrije trap van de zijkant door Leon Schipper werd door Ian Baggerman van Forum Sport in het eigen doel gewerkt 1-0. Na een paar minuten weer een goede mogelijkheid voor de thuisploeg toen de inzet van Youran Burggraaf uit een voorzet van Thierry Schilder maar net uit het doel kon worden getikt. Een geweldige redding van de keeper van Forum Sport. Marken leek iets meer grip op de wedstrijd te krijgen, het aanzien was rommelig van beide kanten. In de 38ste minuut haalde Ramon Visser een bal van de lijn bij een kopbal uit de zoveelste corner. Twee minuten later stond de 1-1, terecht, wel op het scorebord uit een prachtig diagonaal schot in de uiterste hoek van Chadion Melfor. Uithuisje was kansloos op deze inzet. In de slotfase kreeg Marken nog een vrije trap te nemen op een mooie plek, te zacht over de grond ingeschoten, en probeerde Youran Burggraaf het met een schot vanaf zo'n 16 meter afstand.
    Marken begon ongewijzigd aan het tweede bedrijf en bij de gasten werd één wissel ingebracht. Forum Sport begon zeer fel met al snel een gevaarlijk schot voorlangs die door Ramon Visser met moeite kon worden weggewerkt. in de 5de minuut na de thee had Marken weer op voorsprong moeten komen maar Youran kreeg vanaf de zijkant de bal niet in het lege doel nadat hij de keeper omspeeld had. Vier minuten later werd het 1-2 voor Forum Sport toen de bal in tweede instantie van dichtbij door opnieuw Melfor werd binnen getikt. De fase hierna werd Marken volledig overlopen en kreeg Forum Sport een aantal goede mogelijkheden, tot zelfs een bal op de paal, om de wedstrijd vroegtijdig in het slot te gooien. Met een wissel in de 66ste minuut, Rick Boes voor Michiel Appel, en in de 73ste minuut, Calvin de Boer voor Jan Pieter van der Vis, probeerde de trainer van Marken weer grip op de wedstrijd te krijgen. Met name door de laatste wissel was de organisatie in de verdediging van Marken even weg en scoorde Forum Sport de 1-3 uit een bal die van dichtbij werd binnen getikt door alweer Melfor, zijn derde goal van vanmiddag. Toch kreeg Marken na deze tegenvaller al snel twee mogelijkheden, Youran Burggraaf en Rick Boes, om de aansluitingsgoal te scoren. In de slotfase wederom een bal op de paal bij Marken en uit de tegenaanval scoorde Marken bijna uit een counter. In de blessuretijd probeerde Stephan Plat met een afstandsschot nog iets aan de score te doen, bal werd overgetikt, maar het was Forum Sport dat in de 93ste minuut met de counter de 1-4 op het scorebord zetten via Moustava Frederik. Een minuutje later floot de uitstekend leidende scheidsrechter voor het einde en was de tweede nederlaag voor Marken een feit. Met twaalf goals tegen in drie wedstrijden, wel wat veel, moet Marken op zoek wat hieraan te doen is. Volgende week staat de uitwedstrijd op het programma tegen het voor Marken bekende WV-HEDW. Wederom een zware en moeilijke klus.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr