• Marken legt hekkensluiter over de knie

Met Kevin Giele weer in de basis en RenĂ© Commandeur voor de geblesseerde Melvin de Groot startte Marken  vandaag dit op papier "eenvoudige" klusje. Nu is voor SV Marken wedstrijden tegen (zeer) laag staande ploegen op de ranglijst op voorhand geen zekerheidje betreffende resultaat, punten, maar gezien het vertoonde spel van de laatste weken zou dat vandaag toch ook niet mis mogen gaan. Op een niet al te best grasveld maar wel een knusse accommodatie startte SV Marken redelijk met twee prima aanvallen/mogelijkheden in de eerste minuten van de wedstrijd. Maar nog binnen het kwartier spelen was de thuisploeg tot twee keer toe dichtbij de openingsgoal, maar door zeer alert reageren van Yort Willems werd dit voorkomen door de bal tot corner over te tikken. SV Marken speelde matig in deze beging fase maar kwam wel in de 19de minuut op een 0-1 voorsprong. Een korte corner van Kevin werd door Ramon Visser van buiten de zestien diagonaal in de uiterste hoek geschoten. Toch was het weer de thuisploeg die een paar minuten later dichtbij een (terechte) goal was, weer was het Yort die een kopbal van dichtbij uit zijn domein tikte. Mede door het matige veld was het veldspel van beide ploegen niet al te best. Toch was Marken in het slotkwartier van het eerste bedrijf de iets bovenliggende partij met goede mogelijkheden de wedstrijd voor de rust in het slot te gooien. Ruim tien minuten voor de thee werd eerst een vrijetrap van Ramon geblokt en een minuutje later de vrijetrap overgetikt. Een tweede doelpunt hing in de lucht en die viel ook in de 35ste minuut, een afgeslagen bal werd door Jeffrey Veerman feilloos binnen geschoten, zijn eerste van deze middag. Met een schotje in het zijnet van Kevin en alleen voor de keeper komende Tijs Klaver had deze matige eerste helft toch een grotere score op het scorebord moeten laten zien.
    SV Marken kwam ongewijzigd uit de kleedkamer en legde direct een prima aanval op de mat. Een prima voorzet vanaf de rechterkant door RenĂ© Commandeur werd helaas door Kevin niet op waarde geschat, dus geen goal. Maar in de 8ste minuut was het wel raak, nu een voorzet vanaf de rechterkant door Jan Pieter van der Vis die door Tijs van dichtbij prima werd afgerond 0-3. Vrijwel direct na deze goal moest Erik Teerhuis wegens een blessure vervangen worden en kwam Dominic Zeeman in het veld. De thuisploeg bleef toch mogelijkheden krijgen ook omdat Marken niet alert genoeg verdedigde. Rond de 12de minuut redding van Yort op een schot van dichtbij, afstandsschot Arno Boes tussendoor en weer een inzet van dichtbij overgetikt door Yort. Hiermee liep de corner verhouding wel erg scheef, zeven voor Opperdoes en maar Ă©Ă©n voor Marken in de gehele tweede helft. Net even na een goed uur spelen verkleinde Opperdoes de marge. Een licht overtreding van Dominic, en dus geel, binnen het zestienmeter gebied werd bestraft met de penalty, deze werd feilloos benut en in de kruising geschoten 1-3. Dit was wel het sein voor Marken om de wedstrijd wat feller op te pakken en voorkomen dat de druk van de thuisploeg kon worden opgevoerd. Dit resulteerde al snel in een prima aanval/voorzet van Jeffrey die Kevin op een te moeilijke manier tegen de touwen probeerde te werken. Ook Opperdoes was andermaal dichtbij een goal maar de vrije trap van randje zestien kon Yort eruit tikken. Ondanks dat Marken niet overtuigend speelde was het slot kwartier voor Marken, lees Jeffrey Veerman. Nadat eerst Kevin Giele nog een vrije schietkans ver over had geschoten was het de beurt aan Jeffrey. Een prima steekpass van Kevin werd door Jeffrey op weergaloze wijze afgerond en de 1-4 stond op het scorebord. Tussendoor even een opstootje tussen de vlagger van Opperdoes en de verzorger van Marken. Beide "heren" werden weggestuurd, wat de jonge scheidsrechter bijna deed besluiten de wedstrijd te staken. Maar na een goed gesprek met beide aanvoerders en scheidsrechter ging de wedstrijd na een oponthoud van een minuut of vijf weer verder. In de 89ste scoorde Jeffrey de 1-5, assist Tijs Klaver, met een diagonaal zuiver op maat schot in de uiterste hoek. Ruim in de blessuretijd had hij zijn loep zuiver hattrick kunnen afronden maar dat lukte helaas niet. Na vijf minuten blessuretijd floot de goed leidende scheidsrechter, wedstrijd was ook niet al te moeilijk, voor het einde en konden we terug kijken op een niet al te beste wedstrijd maar gingen wel de drie punten mee in de bus naar ons mooie schiereiland.  Met nog twee wedstrijden voor de boeg, thuis tegen WV-HEDW en uit tegen OSV, voor de winterstop sluiten we de helft van de competitie voor de kerst af.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr