• Marken en DVVA delen de punten

Vandaag weliswaar geen echte derby maar wedstrijden tegen DVVA hebben voor Marken toch een bijzonder tintje mede omdat spelers van Marken vertrokken zijn naar de Amsterdamse studenten ploeg en/of er nu nog spelen zoals Muus Visser. Omdat Stephan Plat weer in de basis kon starten was Ramon Visser naar het middenveld "verhuist" waar hij in de begin fase duidelijk moeite mee had. Onze gasten uit Amsterdam startte zeer voortvarend want binnen een minuut spelen, 45 seconden !!!, lag de bal al in het net. Een schot uit de draai verdween in de uiterste hoek 0-1. Een domper natuurlijk maar binnen een minuut of zes was dit alweer weggewerkt toen Sebastiaan een voorzet bij de tweede paal binnen kopte 1-1. De volgende tegenvaller voor Marken was er al in de 13de minuut toen middenvelder Melvin de Groot het veld geblesseerd moest verlaten. Voor hem kwam Dominic in het veld op de back positie waardoor Tijs Klaver een linie naar voren ging. Al met al een wat rommelige en onzekere start voor Marken waarbij het fel spelende DVVA dreigender was zonder echt uitgespeeld kansen of mogelijkheden. Ook bij DVVA moest er al binnen twintig minuten spelen noodgedwongen gewisseld worden. Net binnen het halfuur spelen voorkwam Erik een achterstand door een inzet net voor de lijn weg te halen nadat de uitgekomen Yort al was gepasseerd. In deze fase waren de gasten de iets bovenliggende partij met meer dreiging op de goal. Pas in de slotfase van het eerste bedrijf kwam Marken iets beter in de wedstrijd en ging een schot van Jeffrey in het zijnet. Vlak voor de thee was DVVA nog dicht bij een voorsprong maar het schot van dichtbij kwam op de voet van Yort. Uiteindelijk was de 1-1 ruststand een goed resultaat voor met name Marken na een moeizame eerste fase, gewijzigde opstelling en snelle wissel, maar iets beter voetballend in de slotfase. Dus nog perspectief genoeg voor de tweede helft.
    Marken begon na de thee met dezelfde elf waarmee het in de eerste bedrijf mee gestopt was. Wederom binnen 1 minuut spelen kwam Marken bijna weer op achterstand maar het "rolletje" kwam recht op de paal. De thuisploeg speelde slordig in deze fase met veel onnodig balverlies en slechte passes. Toch kwam Marken in de 56ste minuut bijna op voorsprong toen een prima voorzet van Jeffrey maar net niet bij de 2de paal door Peter Bakker kon worden binnen getikt. De tegenaanval uit een counter van DVVA werd net naast geschoten. DVVA was vaker dreigender met counters zonder echt gevaarlijk voor het doel van Marken te zijn. Toch was het in de 67ste minuut weer Marken dat dicht bij een voorsprong was. Jeffrey Veerman ging van bijna eigen helft alleen op de keeper af en was niet zelfzuchtig maar lag de bal breed op Bakker, die reageerde niet alert genoeg of had er niet op gerekend waardoor dit buienkansje verloren ging. Nadat eerst nog een prima mogelijkheid van Marken wegens buitenspel werd afgefloten was het toch weer DVVA die in de 76ste minuut op voorsprong kwam. Uit een corner viel de bal net binnen bij de tweede paal 1-2. Marken leed ook in het tweede bedrijf teveel onnodig balverlies en slechte passes. Een minuut of zes na de tweede keer op achterstand te zijn gekomen maakte Marken weer gelijk. Een corner op maat van Ramon Visser werd door Dominic Zeeman tegen de touwen gekopt 2-2. Ook nu werd Marken in de uiterste slotfase iets sterker maar gescoord werd er niet meer, en met de terechte uitslag van 2-2 kon iedereen wel tevreden zijn. Volgende week een beker/inhaalprogramma waarin Marken geen verplichtingen heeft en dus een vrij weekend. De eerst volgende competitiewedstrijd is op zaterdag 29 oktober uit tegen HBOK. Een streekderby dus!
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr