• Goede uitgangspositie SV Marken na mooie winst op Geinoord

Onder leiding van een geheel neutraal arbiterskorps inclusief een 22 jarige !! scheidsrechter werd er precies       om half drie afgetrapt voor het eerste duel in de nacompetitie thuis tegen Geinoord Nieuwegein. Bij Marken ontbraken bij de selectie Ramon Visser en Jeffrey Veerman maar stonden, na een lange blessure, Yort Willems en Kevin Giele weer in de basis. De start was zeer flitsend en in een hoog tempo waardoor de gasten toch wel iets verrast leken en niet aan voetballen toe kwamen. Na ruim tien minuten spelen was de eerste mogelijkheid voor Marken uit een schot(je) van Kevin Giele en een aantal minuten later ging een vrije trap van Stephan Plat maar net naast. Geinoord was voor het eerst dreigend voor de goal van Marken rond de 20ste minuut. Na een afstandsschot van Samir Moustafa die ver naast ging was het René Commandeur die een prima mogelijkheid van de gasten net kon onderbreken. Vervolgens werd een schot van Rick Boes overgetikt tot corner en uit deze corner schoot Jan Pieter van der Vis uit een omhaal net naast. De wedstrijd ging redelijk gelijk op maar de beste en meeste mogelijkheden om tot scoren te komen waren voor Marken. Net na een halfuur spelen werd René vrij voor de goal gezet uit een lobje van Kevin, was Stephan even later dreigend en schoot Samir vanaf de achterlijn in het zijnet. Een minuut of vijf voor de thee schoot interim spits Youran Burggraaf in het zijnet. De laatste mogelijkheid in het eerste bedrijf was voor Geinoord. Al met al een prima eerste helft met veel kansen voor de thuisploeg en waarin het toch wel een beetje tegenvallende Geinoord tot weinig in staat bleek. Het enige wat ontbrak waren de goals voor Marken en er (nog) geen afstand was genomen van de tegenstander.
    Beide ploegen kwamen ongewijzigd uit de kleedkamers en de eerste dreiging was voor de thuisploeg uit een    prima aanval. Geinoord liet in de beginfase van de tweede helft toch een ander gezicht zien en speelde met meer druk naar voren waaruit een zeer goede mogelijkheid werd gecreëerd. Nog net binnen het uur spelen viel eindelijk de bevrijdende goal voor Marken. Een afstandsschot van Samir werd tot corner getikt en uit deze corner tikte Youran Burggraaf de 1-0 tegen de touwen. Het kwartiertje hierop volgend liep het allemaal wat moeizamer bij Marken en was Geinoord dreigender uit counters en een afstandsschot. Maar een kwartier voor het einde van de officiële speeltijd pakte Marken de draad weer op. Eerst ging een diagonaal schot van de opgekomen Dominic net over en kopte René geheel vrijstaand uit een corner net naast. In de 79ste minuut viel dan toch eindelijk de tweede goal, Kevin Giele frommelde de bal van dichtbij binnen 2-0. In de slotfase nog wat mogelijkheden over en weer waarbij de beste voor Marken toen in de 90ste minuut de bal ternauwernood voor de lijn kon worden gekeerd. Na 4 minuten blessuretijd floot de uitstekende leidende jonge scheidsrechter voor het einde van deze enerverende partij voetbal. Met een twee nul voorsprong zal er volgende week afgereisd worden naar Nieuwegein om dit "klusje" af te ronden. Maar het moet natuurlijk nog wel even gebeuren want voor Nieuwegein dreigt degradatie naar de tweede klasse. Een mogelijke volgende tegenstander voor Marken komt uit de wedstrijd BOL – DE BILT die dinsdagavond 23 mei een eerste wedstrijd nog moeten spelen in de Bilt. Marken trapt op zaterdag 27 mei om 14,30 uur af voor de return.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr