• De 10 geboden

1) Gastheer: Iedereen toont respect voor anderen, gebruikt geen verbaal en fysiek geweld en toont zich een goed gastheer voor bezoekende clubs en (assistent)scheidsrechters.

2) Regels: Iedereen houdt zich aan de geldende regels, zoals beschreven in; huishoudelijk reglement, alcohol in sportkantines en de huishoudelijke regels, behorende bij het gastvrijheidsconcept.

3) Trots: Iedereen is trots op onze vereniging, wint en verliest samen, heeft plezier en straalt dat uit, heeft oog voor veiligheid.

4) Respect: Niemand wordt gepest, vloekt niet, behandelt iedereen gelijk en maakt zich niet schuldig aan racistische uitlatingen.

5) Eerlijkheid: Iedereen geeft zijn of haar fouten toe, geeft uitleg over keuzes en beslissingen en communiceert helder en duidelijk.

6) Betrokkenheid: Iedereen helpt, meldt zich tijdig af, geeft goede voorbeeld en spreekt anderen aan op wangedrag.

7) Sportiviteit: Ieder lid speelt volgens de regels en accepteert de gevolgen bij overtreden, wenst de tegenstander vooraf plezier en bedankt na afloop.

8) Verdraagzaamheid: Ieder lid feliciteert de tegenstander bij verlies, scheldt niet op medespelers en leiders.

9) Positief: Iedereen, wie trainer of leider is coacht op een positieve manier. Supporters en ouders ondersteunen de spelers op diezelfde wijze.

10) Acceptatie: Iedereen accepteert beslissingen van scheidsrechters, leiders, coaches en bestuurders.

Bestuur SV Marken