• SV Marken heeft afgelopen zaterdag een zware nederlaag geleden tegen VV Eemdijk. De hoofdklasser won met maar liefst 2-9.

Marken kwam nog wel op een 1-0 voorsprong, na pakweg 20 minuten spelen. Vervolgens stelde Eemdijk in zeer korte tijd orde op zaken, want in hooguit 6 minuten scoorden ze vijf keer, waardoor in de 29e minuut 1-5 op het scorebord stond. Het is niet helemaal zeker of dit in het Guiness Book of Records kan, maar in de buurt komt het zeker. 1-5 was ook de ruststand.

Na rust werd het snel 1-6 waarna Marken via een penalty op 2-6 kwam. In de slotfase liep Eemdijk naar 2-9. Een terechte nederlaag tegen een ploeg die twee klassen hoger speelt, maar wel met wat al te veel tegengoals.

Voor SV Marken scoorde Peter Bakker twee goals, voor Eemdijk troffen Jasper Bolland (5 keer), Fouad Belarbi, Jan de Graaf en Niels de Jong doel. Een speler van Marken was zo vriendelijk voor Eemdijk te scoren, in eigen doel uiteraard.

Dinsdag speelt SV Marken nog tegen eersteklasser RKAV Volendam zaterdag 1 ,aftrap 20:00 uur.

Volgende week zaterdag mogen alle spelers van SV Marken 1 naar de kapper, want dan worden de degens gekruist met het Zaanlandia zondag 1 van Ronald Dooijeweerd. De aftrap van deze bekerwedstrijd is 17:00 uur.