• Plaats zes is het eindstation

Na het gelijke spel tegen Overbos en de nederlaag tegen HBOK waren de illusies op het alsnog winnen van een prijs wel zo goed als verdwenen. In de laatste speelronde moest dan alles goed vallen. Maar dat gebeurde niet.

Marken ging op bezoek bij AFC dat voor de derde week op de kans kreeg om kampioen te worden. Op een paar leuke mogelijkheden na in de eerste helft is de titel amper in gevaar geweest voor de gastheren. Met een 2-0 ruststand gingen de teams aan de thee. Toen het een kwartier in de tweede helft 3-0 werd was de wedstrijd wel definitief gespeeld. Gelukkig viel er voor Marken toch nog iets te juichen. Door een foutje van AFC doelman Jort Berghuis maakte topscorer Peter Bakker zijn 17e van het seizoen. Verder was de wedstrijd niet echt spannend. Er miste eigenlijk een "kampioenssfeer" en Marken leek niet te willen of te kunnen.

En zo eindigt het seizoen toch een beetje in een deceptie. Doel was om mee te doen voor het kampioenschap. Na het missen van de eerste periode kon dit doel al snel opzij geschoven worden. Vanwege te veel matige resultaten in de laatste periode werd de laatste kans op het behalen van de nacompetitie ook verspeeld. Een beetje een "grijs seizoen" met als eindstation de zesde plaats.

Opstelling AFC Amsterdam: Jort Berghuis, Rocky Kumar (61. Sil Paddenburg), Milan de Wijs, Justin Swart, Wessel Westerhof, Joey Singels (79. Jasper Blonk), Floris Dokkum, Daan Brinkman, Brendan Nak, Mitchell Faerber (86. Lucas Hofstra) en Gijs Niehe
    Opstelling SV Marken: Yort Willems, Dominic Zeeman, Stephan Plat, Ramon Visser, Erik Teerhuis, Melvin de Groot (83. Niels Roos), Ramon Veerman (72. Robin Kaars), Tijs Klaver, Peter Bakker, Arno Boes (46. Rick Boes) en Sebastiaan Peereboom
    Scheidsrechter: S. (Stephan) van der Laak
    1e assistent: B. Booms